Hos Marina i Vitsand

Nu har Thilda äntligen fått komma till Marina och hälsa på hennes älsklingar Marconi, Pilot och Vinga.
Vi skulle följa med Marina ut och träna Vinga som är under inridning.
Precis som förra gången så skulle jag köra Pilot och vi skulle ha Marconi på släp.
Men först så var vi tvugna att hämta kusarna i hagen.
Liten Thilda med stor Marconi.



Gamla farbror Marconi är 20 år och det blev ömsesidig kärlek direkt mellan Thilda och Marconi.
De var så söta tillsammans.
Marina bekräftade att Marconi är svag för barn.
Förra ägarens tvååriga barn kunde lasta honom själv i transporten !!!!

Måste bara dela med mig av en vacker profilbild på Pilot.



Selad och klar med mycket assistans av Marina.
Det är alldeles för många remmar och grejer på en sele för att jag ska klara detta själv än så länge.
Men jag kunde efter lite övertalning få Pilot att ta tränset.
Han tyckte nog att jag var klumpig och tölig, men skam den som ger sig.
Sen bar det av ut på skogsvägarna och det gick bra.
Marconi försökte inte ens att äta idag.
Vi travade till och med några gånger och det gick undan.
Vinga var också väldigt duktig och travade snällt på med Marina på ryggen.
Så här fin utsikt hade Thilda och jag ifrån vagnen.



Det skulle bara ha varit lite trevligare om inte Pilot hade fisit så mycket.
Det stank rätt rejält där vi satt.

Hemma igen så var det ut i hagen som gällde och Thilda kunde förstås inte slita sig.
Här kommer en liten bildserie.



Vinga, Pilot, Marconi, Marina och Thilda



Pilot



Vinga



Thilda och Marconi

Tack Marina för en härlig eftermiddag hemma hos dig och hästarna.
Vi kommer tillbaka och det är ett löfte inte ett hot !!!!
Kramisar från Thilda och mig.

Kommentarer
Postat av: marina

åh så fina bilder, tack för ert sällskap idag,längtar tills ni kommer tillbaka igen.....

2009-09-21 @ 21:01:24
Postat av: Robert Lee

Vad kul att se vår kära dotter komma så gott överens med den vackra hästen och jag vet att detta är guld för vår Thilda. Tack till er alla från Thildas Pappa. Och hälsa Thilda att nog är hon en riktig hästtjej alltid och att en Native från usa har berömt bilderna på henne från tävlingen! Och han är också hästtokig berättade han!

2009-09-22 @ 01:12:34
Postat av: Nathalie

sv: haha jag ser framemot det^^ dem kommer ikväll klockan sex:) hur mysigt som helst^^

vad ska du göra idag?

2009-09-22 @ 14:25:02
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: soffie

å va härliga bilder:O)

må gott

2009-09-22 @ 21:01:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malinhe - Fotobloggen!

SV: tack! :D

2009-09-22 @ 21:22:15
URL: http://malinhee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0