Nu ÄR verkligen våren här !!!

Ett av de säkraste vårtecknen för mig och min dotter ,är när det torkat upp tillräckligt mycket för att ridskolan i Svenneby ska kunna starta. Min dotter var överlycklig igår när det äntligen var dags. Ridlektionen startar kl 18:30 men vi var där 17:45. Behöver jag förklara varför?

Kanske det är bäst ändå, för det finns ju människor som inte är hästälskare.

Jo, tiden innan lektionen går åt till att gå runt och gosa med alla de hästarna som int är ute på lektion. En mycket enkel och bra förklaring.

Susanne körde hårt med tjejerna från start, det var mycket trav med lättridning och trava över bommar och kolla upp hur mycket de mindes av de olika ridvägarna i en manege.

Här kommer ett härligt kort på min dotter och hennes absoluta favorit Rver Dance.




Min stackars dotter hade träningsvärk i ben och ljumskar i morse. Så går det när man har det roligt.

Appropå roligt. Vi kanske ska skaffa bebeisar !!!
Ja, jag ska inte föda dem själv, utan köpa. Jag var ut på Blocket igår kväll och fann några helt otroligt söta tamråtts bebisar. Jag mailade genast men har inte fått svar än. Vem vet det kanske bär av till Kristinehamn i helgen så att familjen får utökas. Jag har haft tamråttor förut och de är det mest perfekta husdjuret. De är mer lättlärda än en hund, renliga, tillgivna och äter allt som du äter, dock i mindre mängd. Jag har gått med en längtan efter en råtta i snart ett år. Men jag har inte velat köpa en zoo råtta. Jag föredrar hemuppfödda eftersom de är mer tama. Så jag väntar med spänning på svar och sen kommer jag rapportera och visa bilder på mina gullisar.

Idag har jag redan hunnit med att vara bebisvakt (klockan är 12:30) till lilla Ida.Lätt som en plätt. Liten åktur i vagnen och hon somnade direkt, eller om det var för att slippa umgås med mig?
Hon skötte sig exemplariskt och fick sova på min balkong till mamma Kristin kom. Sen tog vi en prommenad i det vackra vädret.

Skriver nog mer om jag har tid ikväll.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0