Mycket intensiv dag !

Vilken dag det har varit!!!!

Jag har verkligen legat i och tränat mig halvt fördärvad. Jag har slagit nya stegrekord 19 211 steg på en och samma dag. Bara det är väl värt en stor kram till sig själv.
Jag gicka ca 7 km under dagen. Sprang en massa ärenden på byn. Var till sjukgymnasten och fick klartecken till att jag får börja springa, men bara på mjukt underlag. Att gå på myr var tydligen en höjdare. Problemet är bara att det är snö på myrarna nu och att jag har myrskräck. Ramlade ner i en när jag var liten och det var inte kul. Jag fick sitta i skuffen på majjens bil hem för jag stank!!!
Jag tror nog mer på lite lätt jogging.
Inspirerad av min underbara sjukgymnast, gick jag hem och bytte om för att köra ett konditionspass på min kompis i vardagsrummet. Jag var så duktig, 5 minuters uppvärmning och sen 20 minuter så hårt tempo som jag orkade, sen 5 minuters nedvarvning. Jag trodde aldrig att dessa 20 minuterna skulle ta slut.Jag svettades som en gris och de första 10 minuterna var helt okej.
Sen slängde jag fram mitt liggunderlag och satte i en träna hemma dvd. Jag körde 25 minuter  styrka/kondition. Jag lovar att jag svettades inte mindre av det. Till och med mina nyrakade smalben dröp av svett. Det är inte ofta det händer. Ja att de dryper av svett. Nu är ju våren här och då måste man ju ta bort vinterpälsen !!!!

Efter en mackmiddag bar det av till syjuntan. Jag tog faktiskt bilen idag. Jag tyckte att jag gjort mitt för idag.
Alla var där och det var väl hur härligt och roligt som helst. Vi är ett underbart gäng. Jag måste säga att jag har tur som känner så härliga tjejer. Till och med vår yngsta deltagare, 1,5 månader var med.
Vi brukar ha ett gemensamt projekt varje termin och den här terminen skulle vi virka korgar i narutrsnöre. Låter lagom lätt och materialet är ju prismässigt överkomligt. Men ack så vi bedrog oss. Att virka i snöre är ett hårt jobb. Man får lätt kramp i virkhanden för det är så hårt. Att lära sig virka i natursnöre är nog en ganska så stor miss. Jag säger bara bra kämpat av er som var nybörjare i virkning. Ni gjorde ett fantastiskt jobb.
Mina kära vänner i syjuntan har startat en ny lista. En singellista. De vill gärna ¨gifta bort¨mig. Dessvärre måste jag säga att de pratar mer om det än gör något åt saken. Vad ska man med en singellista till om jag inte får chansen att träffa de kandidater de har på den????

Jag kanske låter desperat, men det är jag absolut inte.

Efter ännu en kväll med skratt , virkning och bebisgull kom jag hem med blixtrande huvudvärk. För mycket träning? För lite mat? Eller en salig blandning av allt detta.... Jag tog en Ipren la mig i soffan och tittade på Familj Annorlunda och väntade på att mitt älsklingsprogram alla kategorier Project Runway skulle börja. Vaknar 0:10 och har missat allt !!!!!
Det var bara att klä av sig och krypa ner i sängen. Men huvudvärken var borta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0