Maria vill ha recept .....

Så jag tänkte att det kanske finns fler som vill ha lite recept på god mat och bröd. Jag älskar nämligen både att lagamat och att baka.

Grönsakssoppa

6-8 port.

2 medelstora lökar tunt skivade
1 purjolök tunt skivad
3msk djupfryst persilja
2 tsk rosmarin
2 tsk timjan
2 tsk mejram
1/2 dl rapsolja
1 lagerblad
250g potatis skuren i småbitar
1 medelstor morot tunt skivad
2 små squash skivade
1 tsk salt
2 liter vatten + 4 grönsaksbuljongtärningar
1 1/4 dl bondbönor eller djupfrysta sojabönor
1 1/4 dl gröna ärter
2 tomater skalade och grovhackade
11/4 dl pasta ( makaroner, snäckor )

Värm olja i en tjockbottnad gryta och tillsätt lök och purjolök.
Stek på svag värme i ca 10 min.
Tillsätt kryddor, lagerblad, potatis, morot, squash, salt och buljong.
Låt sjuda i 10 min.
Tillsätt bönor, ärter, tomater och pasta, koka 10-15 min.
 
Servera med något gott bröd till.
Garanterad smaskig soppa.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Denna måste jag pröva laga. Gott med soppa!

Ska du på "målar kurs" på torsdag?

På fryken skolan?

Funderar på att testa jag med....

2009-03-31 @ 22:31:01
Postat av: Häxprinsessan

Det var rart sagt av dig. Jo, man blir sååå lycklig.



Dessutom är de inte helsyskon :-)



Kram på dig

2009-04-02 @ 15:29:13
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/
Postat av: soffie

tack för titten hos mej,

å va bra med recept det får man aldrig för mycket av:O)

2009-04-02 @ 19:26:15
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0