Akvarellkursen

Jag har börjat ta lektioner i akvarellmålning. Det är supersvårt, jättekul och en aning ångestframkallande. Vi har en superbra lärare Lotta som gör vad hon kan för att få oss att tänka och se utanför ramarna.

Första lektionen vi hade tillbringade vi med att teckna av varandra på diverse olika sätt. Som vanligt, utan att lyfta pennan från papperet och dölja papperet så att man inte såg vad man tecknade. Mycket skratt och den här övningen fick en att släppa prestationskraven, en riktig höjdare med andra ord.

Idag skulle vi måla självporträtt. Ja, inte det lättaste. Man tycker ju att man ska kunna sitt eget utseende, men det är mycket svårare att vara objektiv när man ser på sig själv i en spegel och sen få ner det på papper. Mitt första försök blev enligt Lotta alldeles för detaljerat




Sen började jag verkligen att ta ut svängarna det blev människor med blå ansikten och orange hår, oranga ansikten med brunt hår osv. Men de får ni inga smakprov på. Jag verkligen älskar den här kursen. Att måla och teckna är min stora passion här i livet

Men jag har inte bara roat mig idag. Jag har putsat fönster också och satt upp vårgardiner. Det är ju vårdagjämningen imorgon. Ljuset kommer och värmen !

Kommentarer
Postat av: Fia

Kul med kurs!

Själv har jag börjat måla lite hemma...

Härligt, och nyttigt att måla.

2009-03-20 @ 21:00:59
URL: http://msaonle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0