varmt varmare varmast

Jisses jag trodde inte att man fick färg av att kladda in sig i solskydd med faktor 50 !!!!!
Jag är det levande beviset. Skolungdommarna är livrädda för att använda solskydd, men då visar jag bara den vita randen efter klockan och säger; man får visst det färg. Är jag konstig på nåt sätt? Fungerar inte solskyddskräm på mig? Hur skulle jag se ut med en lägre faktor? Huga det vill jag inte veta.

Idag drog jag i mig 2 liter vatten på jobbet..... jag har kissat 1 gång på morgonen !!!! Jag har med andra ord inte druckit nog. Men jag vet inte om chefen tycker att jag ska ta fler vätskepauser.... det kan ju inverka på min arbetstid. Å andra sidan kanske han inte tycker att det är kul att köra mig till akuten heller så att jag kan få vätskedropp.

Men vi är såååå duktiga vi pimplar vatten och rycker ogräs så det ryker.....eller beror röken på att det är så torrt i rabatten....hmmm.....det tål att tänka på.

Jag har goda nyheter. Supergoda nyheter. Helt fantastiska nyheter.
Mina tomater börjar mogna.
Yeap det är sant. En liten orange en. Jag räknar med att vi ska kunna dela på den imorgon, Thilda och jag, vi har bestämt att den första tomaten ska vi dela på. Här har ni bildbevis.





Min Thilda har redan ätit 4 jordgubbar på sin balkongplanta. Hon njöt i fulla drag. Jag har inte fått chansen att smaka så jag vet inte om de är godare än köpe jordgubbar.

Ta det lugnt i värmen kära vänner. Bada mycket och grilla nåt gott. Ta en kall öl till maten och njut. Snart är hösten här !

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är inte så konstig!=) man blir visst brun av hög solfaktor, de skyddar bara mot de farliga å sen tror ja att ja läst att de tar lite längre tid men färgen sitter längre! vet inte om de stämmer men...=)

2009-06-26 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0