Nu var det ett tag sedan.....

och jag känner ett litet stygn av dåligt samvete över att jag inte skrivit på ett tag.
Det betyder att jag har haft en hel del att göra och att jag har börjat min säsongsanställning på kyrkogården. Första veckan är hemsk. Kroppsarbette och frisk luft i 8 timmar per dag gör att man faller i koma när man kommer hem. Första kvällen när jag låg i sängen och till slut orkade slappna av så värkte det i hela kroppen så jag var tvungen att ta ipren för att orka sova.
Men nu är det bättre och jag har ju så gulliga arbetskamrater och vi har kul ihop. Det enda jag önskar är bättre väder. Det har varit alldeles för mycket regn och blåst.

Vi har haft säsongsavslutning på syjuntan !!! Vi har överlevt i 1 1/2 år. Inte dåligt tycker jag. För att fira in sommaren så bakade jag en smarrig chokladtårta.


Super gott och säkert mycket nyttigt !!!! I alla fall för själen. Nu får vi vänta till augusti innan vi drar igång igen.

Jag känner mig lite lätt luddig i huvudet idag (midsommardagen) men det beror inte på något midsommarpartaj. Nej, jag jobbade extra på ortens godis/tobak/tidningsbutik. Vi stängde klockan 1,30 för då var vi sååååå trötta och det var inget kul längre. Så låter detta snurrigt så beror det på att jag är snurrigare än vanligt.

Men dottern och jag har varit på söndagsäventyr. Vi brukar ha söndagsäventyr på sommaren eftersom jag alltid brukar jobba hela sommaren. Så sommarlov och semester vet hon inte vad det är. Så för att kompensera mitt dåliga samvete har jag infört äventyrssöndag. Jag bestämmer ett hemligt resmål/utflykt och dotter vet inte vart det bär.

Första äventyret denna sommar bar iväg till Sunne och ridskolan i Gylleby. Det var westerntävlingar. Det är underbart roligt att se hur de super duktiga ryttarna klarar av att fickparkera med hästen.

Jag måste bara visa vilken fin Appaloosa jag hälsade på.



Visst är hon vacker?!?

Jag måste ju oxå visa min dotters favorit.....



Har ni chansen någon gång så åk och se en westerntävling.......man kan inte annat än att bli imponerad.

Men nu måste jag ta och vila skallen och resten av kroppen.....

men vill bara skicka en hälsning ifrån Musse och Skalle Per



Jag lovar att skriva lite oftare.....kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var en supergod tårta!!=) hoppas att du har det bra, trots mycke jobb! och så att vi ses under sommren!=) kram på dig

2009-06-22 @ 13:54:31
Postat av: Anonym

Våran hamster "Emma" är förmodligen i någon av våra katters mage!!! (Buren var öppen, och tom.)

Så här sörjer vi lite.

Va söte era råttisar ä!

2009-06-25 @ 21:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0