Nytt år, nya möjligheter

Ja så ska jag ge mig in i bloggens värld. Jag tänkte göra den till en resa som förhoppningsvis kommer att förändra mitt liv, till det bättre. Jag har beslutat mig för att ta itu med delar av mitt liv. Som i alla andra  "gör om mig" program måste vi ju ha en bild från nu att jämföra med sen.


Som synes så behöver jag bli av med si så där 10kg.



Som ni ser så behöver jag få bort si så där en 10kg.
Jag har prövat förut att få bort dessa irriterande kilon, men nånstans efter vägen så tappar jag motivationen. Så min id'e med den här bloggen är att offentliggöra mina framgångar, mina återfall i osunt leverne och att dela med mig av bra recept och tips.

Vilka hjälpmedel har jag då?

Först och främst har jag min kompis i vardagsrummet......




Den här kompisen kan man lita på i alla väder. Inga fler ursäkter om att det regnar, blåser eller är för kallt. Dessutom kan man passa på att se på sitt favoritprogram på tv, alltså göra något nyttigt av tv-tittandet. Smart va?

Vad mer kan man behöva för att hålla motivation och kämparglöd uppe?




Varför inte ett par hederliga gåstavar och ett par ordentliga skor. Inget slår en riktigt lång prommenad i vackert väder.  Det sägs att man bränner mer kalorier omman använder gåstavar än utan. Jag vet inte hur det är med det, men jag tycker att man får upp farten bättre, tar längre kliv. Sen är de ju utmärkta att vila mot när man känner att det behövs.

Så måste man samla information och ha peppande läsning. Alltid inspirerande att läsa om andra som lyckats i den svåra konsten att gå ner i vikt och lyckas hålla den.

Jag rekommenderar starkt dessa objekt....



Men min nya väg här i livet kan ju inte enbart bestå av träning och hälsosam mat.
Mitt nyårslöfte är visserligen att sluta äta chips.....som är min stora last här i livet.

Men man kan ju inte bara tänka utsida.....
så jag ska ge Mia Törnblom en chans och läsa hennes böcker. Kan de ge mig en bättre självkänsla, så varför inte prova?

Men nu är det ju som så att hur det än är så är man väl lite fåfäng ....
jag råkar ha funnit de läckraste par skor jag någonsin sett.



Är de inte superläckra????
Nu återstår bara ett problem .... jag måste lära mig att gå i dem !

Ja det får väl bli en del av den här resan.
Bryta fotlederna eller bli urläcker i dessa underverk.
Å andra sidan kan man ju alltid stappla in på festen och sen stå still och bara se vacker ut !!!

Mitt första blogginlägg är till ända.
Jag hoppas att det finns några intresserade bloggare som kan bli mina peppare, för det lär jag behöva.
kram nilla

Kommentarer
Postat av: Maria

Du!

Jag har en jättebra idé! Du kan få mannekänga för mig i de där läckra skorna, så kan jag avlägga rapporter till övriga lite då o då ;-)



Å den där "kompisen" i vardagsrummet... den tycker jag allt ser lite ruggig ut. skulle jag ta den i besittning, så skulle jag säkert slå mig halvt fördärvad på den!

2009-01-15 @ 21:51:10
URL: http://mariasfoto.blogg.se/
Postat av: marie

det är många som vill göra som du....och när våren snart är på gång. så får man mer energi att promenera ute.

stavar har jag med, jag har märkt att musklerna i armarna får jobba åxå.

och jag har en träningscykel som står i mitt tv-rum, som jag brukar sätta mej på ibland.

2009-01-16 @ 13:48:39
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0