- 4 kilo

Ja det låter lite smått otroligt, men jag har en förklaring eller kanske man kan säga två.
Carola och jag har börjat löpträna för vi tänkte springa tjejmilen 2010.
Sen råkar det ha hänt så att jag gått och blivit nykär. Och det är inte bara lite småkär utan helt stollkär.
Det bästa av allt är ju att mina känslor är besvarade, så nu sitter jag här lycklig som få och har min Fredrik att pussa på.
Tänk så fort livet kan förändras.

Min Fredrik och jag har varit ute och gått 7 torpsleden och jag tog några kort. Inte många, hade fullt sjå att få in så många pp (pusspauser) som möjligt under den vandringen. Ca 9 km tror jag att det är. Har någon en annan åsikt om km antalet så hör gärna av er.



Den här bilden är från ett torp på den Norska sidan. Jag har alltid gillat hur de målar sina uthusdörrar, mycket mer inspirerande än våra helsvarta. Eller vad tycker ni?

Ny kärlek betyder nya vänner. Nya vänner är aldrig fel speciellt inte om de är trevliga, snälla och goa. Jag har ju sån tur att jag har fått just såna vänner. Vi var till Älgsjövallen på en alternativmässa för hund, häst och människa.
Alldeles för lite folk hade hittat dit, Jag tycker lite synd om arrangörerna. Det fanns mycket roligt att se på och en mängs med olika föredrag att lyssna på.



Här är det en bild på föredraget i Horsemanship ett mycket fascinerande ämne. Jag vill kunna mer, jag vill testa och jag vill framförallt kunna.



Så var det en svensk kvinna som tillsammans med sin dotter och en annan tjej som hade en Indianuppvisning på äkta Appaloosahästar som var importerade från en indianstam i USA. Mycket fina hästar och de hade fina dräkter både hästar och människor.



Så hade det kommit en äkta Indian från USA som invigde hela mässan eller vad man ska kalla det. Jag tror att han heter Lone Wolf om jag inte minns alldeles fel.



De visade även en del indiandanser och de var jätteduktiga. Jag har i och för sig inget att jämföra med eftersom jag aldrig sett något liknande förr. Men indianälskare som jag varit sen jag var liten, var det en häftig upplevelse för.

Det kom en liten tjej ifrån Åmål som gjorde konster på två fjordinghingstar. Bara det faktum att de var hingstar, dvs inte särskilt lätt hanterliga, och att det var två brunstiga ston i närheten gjorde ju inte saken lättare. Men hon var fantastiskt duktig och jag var imponerad igen. Är jag lätt imponerad eller?



Mitt sällskap såg ut att trivas i alla fall.....



Sen kom det mest spännande av allt ihop. Riddarspelen !!!!!
Det var mäktigt. Det var starkt. Det var fart. Det var spänning. Det väckte en del konstiga känslor hos en del.
No name du vet vem du är.



Fyra helt fantastiska män som red sina hästar som om de skulle varit riktiga riddare ..... eller fattade jag fel ..... var det riktiga riddare. Det kanske inte var en lek .....



Hästen med det röda skynket var den som var mest taggad inför uppgiften. Med alla sina drygt 700-800kg satte han fart så att det dånade i marken och grästovorna yrde runt hovarna. Energin och spänningen var på topp. En del påverkades mer än andra........



Mycket skratt och härliga minnesbilder rikare vände vi kosan hemåt igen.
Efter en tacosmåltid skulle dotter och jag avsluta dagen med att se Lejonkungen..........jag somnade i soffan och såg endast slutet...........
En super härlig dag. Tack alla ni som deltog. Jag älskar er alla.

Kommentarer
Postat av: Linda Skoglund Nilsson

Hallå där, Gunilla! Härligt det låter att vara nykär!!! Jag tror jag kommer att hinna med dig på torsdag på joggningen, hur långt brukar ni springa? Ha det bra!!



/Linda.

Postat av: Pappa Lee Persson

Hej, fina bilder. Jo, han heter Lone Wolf men han bor sedan några år tillbaka inte långt ifrån älgsjövallen.

2009-08-14 @ 05:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0