Vårtecken runt Vassjön och andra saker

Jag har gått låååååååååångt och letat vårtecken. Ja förutom att fåglarna kvittrar och solen skiner alltså. Jag  tog min kamera och körde till Vassjön.
Det första jag fick se när jag kom dit var en svan !!!!!



Är inte detta ett vackert vårtecken??? Jag har alltid älskat fåglar och just svanen har alltid varit en favorit.
Jag traskade vidare i sörjan, för det var ganska kletigt på grusvägen och jag såg tecken på begynnande översvämmning på flera ställen. Ganska jobbigt att gå kan man säga men skam den som ger sig. Så kom jag till ett mindre trevligt parti av vägen. Jag tyckte helt plötsligt att vandringen i lervälling/gyttja var helt klart att föredra. Blankis och snösörja var det som nu väntade. Jag kan ju säga att i mina joggingskor var det helt klart förenat med livsfara.
Ungefär 3/5 delar av vägen såg ut så här


Jag måste tyvärr meddela att det blanka på vägen inte är vatten utan ren is !!!! Tur att skaren var så hård i diket att den höll för min tyngd. Mindre rolig prommenad, jag kände mig mest som en stapplande ådring när jag skulle ta mig fram. Men jag väntade på att det skulle bli bättre.
1/5 del av vägen såg ut så här



Det här är ju helt okej att traska på ommn jämför med föregående bild. Sista 1/5 delen var en korsning av dessa två bilderna. Jag kan säga att det kändes i benen efter den vandringen. En del påstår att det är 9 km runt Vassjön, andra säger att det är 12 km. Jag vet inte, men jag fick mycket frisk luft och jag fann denna växtkraften i ett soligt parti efter vägen.



Är det vitsippeblad ????
Någon som vet så tala gärna om för mig.

Jag var på den sista akvarellkursen ...... snyft..... det har varit så underbart kul. Och vi har haft världens bästa lärare. Lotta är en mycket inspirerande och kunnig lärare och duktig konstnär. Jag kommer verkligen att sakna torsdagskvällarna med Lotta. Jag ska försöka att ta mig i kragen och måla mer på egen hand hemma eller ta med mig grejerna ut. Här kommer i alla fall resultatet av landskapsmålningen. Vi skulle måla utan förlaga.



Så såg mitt första resultat ut. Jag försökte måla fint och börjar pilla och peta som vanligt.
Så jag tog den breda penseln och gjorde ett fantasi motiv till .....



jag älskar att leka med färger och jag har upptäckt att med ovanligare metoder och breda penslar så släpper jag all min prestationsångest och har bara kul. Jag njuter för fullt när jag ser denna bilden och minns min glädje i målandet.

Måste bara slänga med en bild på Molly en blivande ett åring i sommar någon gång....



visst är hon helt underbart söt ???!!!!!!
Super kelsjuk och leksugen som bara barn kan vara. Detta kommer att vara ett av många hästkort, jag lovar. Både dottern och jag älskar nämligen dessa underbara djur.
Tyvärr har vi ingen möjlighet att ha egna hästar, så vi lånar andras att gosa med och rida eller köra.
Ha det så gott i vårsolen.


Kommentarer
Postat av: soffie

underbara vår som är på väg,

va vackra bilder:O)

gokväll

2009-04-03 @ 19:23:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej.. jag tycker det ser ut som smultronblad.

2009-04-09 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0