Gråsuggor ..... Bärfisar .....

Vårtbitare .... Bålgeting ..... vad finns det mer för lustiga namn på våra små kryp som kommer fram ur alla skrymslen och vrår nu ? Jag räknar inte Silverfiskar eftersom de finns inomhus året om. Men visst är det väl underbart väder!!!!!
Jag har årets första solbränna. Mina armar är röda och hettar lite efter grillning på mammas balkong. Vi grillade både fläskkotlett och oss själva. Till och med jag tycker det är skönt när man kan sitta och sola första gången.

Första gången .... jag såg min första humla igår. Jag gillar humlor. Jag skulle vilja vara lite mer humla. Jag skulle vilja ha lite mer humla attityd. Rent fysiskt ska inte en humla kunna flyga, men det skiter den i fullständigt och flyger av hjärtats lust. Jag vill också vara så. Jag vill också göra saker som jag (andra) inte tror att jag fixar. Jag vill också kunna skita i vad andra tycker och göra bara det jag vill. Varför ska vi bombardera oss med så många måsten?

Jag vill springa i skogen och ge upp ett vårskrik precis som Ronja Rövardotter. Men då ringer väl nån till doktorn med tyck om dig självtröjan. Jag vill dansa naken i en störtskur efter ett åskväder, men då blir jag väl åtalad för förargelseväckande beteende. Vad gör jag? Jag sitter här lugnt och stilla somvanligt och mitt vårskrik stockar sig i halsen och vill ut. Jag vet att min kropp kommer att vilja springa ut i åskregnet, men jag komer att stå inomhus och längta ut.

Hoppas att ni alla hade en underbar Påsk.
Jag var med på utställningen som Fri Form har under Påskrundan.
Här är mina bidrag. Årets tema var Kalevala (Finlands nationalepos om ni inte redan visste det).



Detta föreställer Fisken som slukat elden, sång 48 i Kalevala. Jag har använt akrylfärg på duk.
Det blev lite blänk i bilden när jag fotade den, men jag tror att ni får ett hum om hur den ser ut.



Detta förestäler gubben Väinömäinen som är en av huvudfigurerna i Kalevala. Denna är också i akryl på duk.

Nej, mina vänner nu ska jag fortsätta tvätta. Kanske jag ger mig ut i skogen och ......målar lite idag. Vi får se. Det är nåt i skogen som lockar och drar idag. Vad det är vet jag inte. men om jag vågar mig ut ensam kommer jag säkerligen att få reda på det.
Må så gott.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygga målningar!

2009-04-26 @ 21:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0